Typowe usterki w autach sportowych

Samochody sportowe, tak jak i te osobowe z salonu, bardzo często się psują, przez co konieczna jest naprawa lub całkowita wymiana konkretnej części. Dzieje się tak, ponieważ coraz częściej, producenci ograniczają koszty produkcji, a w związku z tym maleje jakość. Wiadomo, że najczęściej winę ponosi producent. Jest jednak grupa uszkodzeń, które powtarzają się notorycznie i dzisiaj trochę o nich.

Uszkodzenia turbosprężarek

Bardzo częstym problemem z doładowaniem jest zaniedbanie samochodu. Bardzo ważnymi elementami turbo jest wirnik, na którym znajdują się z jednej strony turbina, a z drugiej strony sprężarka tłocząca powietrze do cylindrów silnika. Są pojazdy, w których wirnik może obracać się z prędkością nawet 200 000 obrotów na minutę. W tym czasie turbosprężarka może nagrać się do nawet 500 stopni Celsjusza. W związku z tym musi być ona odpowiednio chłodzona, za co odpowiada olej pod ciśnieniem. Można więc wywnioskować, że najbardziej powszechne awarie to zbyt niskie ciśnienie oleju, lub też chwilowy brak smarowania, który zwiększa tarcie pomiędzy wałkiem wirnika i łożyskiem, a to z kolei doprowadza do przegrzania.

Zużyte sprzęgło

Jest to kolejna rzecz, która jest narażona na szybkie zużycie w samochodach sportowych. Szczególnie powinna nas zastanowić bardzo głośna praca sprzęgła. Zwykle odpowiada za to wysprzęglik. Zbyt głośna praca sprzęgła może świadczyć o zużyty łożysku, lub braku wstępnego naprężenia łożyska na docisku. Objawem problemów z łożyskiem są często wytarte końcówki sprężyny talerzowej.